Mijn ouders in de boekenkast.


Wie weet komt er nog is een van auteur J.J. van Duijvenvoorde-de Jonge naast te staan...



Twintig jaar geleden was het feest en was ik als 9 jarig meisje heel trots op mijn moeder die 'Geboortegrond' uitbracht, een gedichtenbundel met allemaal gedichten over het beginnend moederschap. Een boekje wat al die tijd in mijn kast pronkt, maar wat de afgelopen 3,5 jaar pas echt is gaan leven voor mij. Elke keer als ik het pak is er weer een ander gedicht wat mij ontroert, net in welke fase ik zit.









Deze bijvoorbeeld toen mijn blonde dochter voor het eerst bij mij voor op de fiets zat en mijn moeder naast mij fietste.

Vandaag komt er een boek naast te staan. Eentje waar de naam van mijn vader opstaat. Hij heeft vanuit zijn werk als uitvaartondernemer het boek samengesteld, het gaat over de andere kant van het leven, de dood. Een heel heftig onderwerp, zelfdoding. Zestig mensen die in het verleden met zelfdoding in hun directe omgeving te maken hebben gehad, schrijven een brief aan een onbekende, die onlangs hetzelfde heeft meegemaakt en die ze hopen te helpen door hun eigen ervaring te delen. Vanmiddag wordt het eerst gedrukte exemplaar overhandigd aan Jacobine Geel, voorzitter van GGZ Nederland, ook bekend van NCRV programma 'Schepper en Co'. Dat deze middag weer een feest wordt durf ik niet zo te zeggen, maar bijzonder wordt en is het zeker. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten