Zin om weer te werken.

Maandag 10 februari 

De laatste maandag dat ik nog niet volledig werk. Vanaf volgende week ga ik (2,5 maand na het eind van mijn verlof) weer aan het werk.
Ik heb deze 2,5 maand nodig gehad om weer mezelf te worden, na een heftige start met Teun. Gelukkig heb ik in deze periode veel steun gehad en hoorde ik van meer moeders om mij heen dat een 2e kind echt weer een nieuwe start is, waarbij je weer een nieuwe balans moet zien te vinden.


7:00 Spotta, app waar je alle folders in kan lezen. Mijn favoriete folder is die van de kruidvat.


Lucy heeft qua uiterlijk helemaal niks van mij, maar hetzelfde kapsel kan wel!


8:30 L. afgezet bij de peuterspeelzaal, die door de bezuinigingen officieel geen psz meer is, dus eigenlijk gaat ze een ochtend naar het kdv, PIKO. Gelukkig zwaaide ze me vandaag met een glimlach uit ipv met tranen, dat maakt het toch een stuk makkelijker.


Teun zijn wortelhapje voor vanavond even uit de vriezer halen. Gister had hij twee ijsblokjes op dus vandaag gaan we voor drie.


10:00 In de lift naar ArboNed. Ëén van de twee instellingen waar je mee te maken krijgt als je langere tijd ziek bent. En in tegenstelling tot het UWV ben ik hier heel goed behandeld en voelde ik mij echt begrepen. Maar ook heel fijn dat dit de laatste keer was.



11.00 Even een kleinigheidje gekocht voor mijn zwangerschapswaarneemster Amanda die er vandaag dus echt voor het laatst is. Ik heb in mijn opbouw periode heel fijn met haar samengewerkt.



15:30 L en T zijn op maandag altijd bij mijn moeder. Meestal eten we daar ook, maar daar moeten we nog wel even boodschappen voor doen. Hier gaat het nog heel goed, maar als Lucy in haar hoofd krijgt dat ze niet meer wil zitten en eigenlijk ook niet wil lopen wordt het een hele uitdaging. Ja ik heb ook een kind wat schreeuwt in de supermarkt ;-)



Nichtje Dina komt ook nog even bij oma spelen. 
Ik ben heel benieuwd hoe dit tweetal er over een half jaar bij zit.


Het avondeten is al zeker een jaar niet Lucy's favoriet. Er gaan maaltijden voorbij dat ze letterlijk niks eet. En ja ook ik heb al van alles geprobeerd. Vandaag passen we de pedagogische strategie toe dat helpen met eten maken, doet eten. Het werkte, ze heeft zeker 5 gehaktballetjes in tomatensaus met ook nog 5 eetlepels rijst gegeten, super trots! 


Aan het begin van de avond kreeg ik bericht van een vriendin dat ze zwanger is, we hebben heerlijk een uur aan de telefoon gezeten, wat is het toch elke keer weer een feest zulk nieuws te horen.

Ik heb de dag afgesloten met een dubbele aflevering van Scandal. Een hele fijne serie op Net5 over fixer Olivia Pope die in het Witte Huis werkte en nu schandalen oplost voor heel Washington, maar zelf in het grootste schandaal verwikkeld is......

Het was een dag met van alles wat, een goed begin van deze werkweek!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten